5.29.2010

A apărut iPed, varianta piratată a celebrului iPad

.
1 comentarii

China este recunoscută în toată lumea pentru marfa contrafacută, iar cel mai noi gadget lansat de la Apple a fost şi el copiat. Recent a fost lansat iPed, o imitaţia a tabletei iPad, care este aproape identică de la design, dotări hardware, chiar şi cutie cu produsul Apple. Ca platformă software nu foloseşte iPhone OS, ci Android, sistemul de operare produs de compania Google. Preţul este imbatabil, dacă un iPad costă peste 500 de dolari, varianta chinezească e doar 105 dolari.

readmore »»

Vom trai aici?

.
1 comentarii

Oare asa vor arata orasele viitorului? Nu ne ramane decat sa avem putina rabdare...

In "Bun venit printre maimute" (editura Humanitas), scriitorul american de origine germana Kurt Vonnegut, un SF-ist desavarsit fie vorba intre noi, a pus laolalta 25 de povestiri excelente, care merita cu siguranta devorate la o pauza de cafea si nu numai. Una dintre povestiri este "Si maine e o zi", cu o viziune destul de fantastica asupra viitorului, imbibata cu o substanta miraculoasa capabila sa neutralizeze procesul natural de imbatranire - antigerasonul. Prin 2158, oamenii traiau lejer 172 de ani, asa cum avea tataie. Problema era cu totul alta, dincolo de aceasta descoperire a "elixirului vietii". Va imaginati o lume in care oamenii ar trai dublu, triplu sau cvadruplu fata de media de varsta actuala? Asta inseamna neaparat suprapopulatie iar, in contextul actual si cu un exercitiu pur teoretic, peste cateva zeci de ani sau sute de ani, fiintele umane n-ar avea unde sa locuiasca. Fara o reconfigurare a oraselor de pe uscat si o indreptare a atentiei spre oceane, e o chestiune dificila... Sa-l lasam putin pe maestrul Vonnegut si sa vizualizam linistiti sase proiecte care reprezinta orase ale viitorului. Daca vom ajunge sa traim in ele sau daca ne vom bucura de o substanta asemanatoare antigerasonului, Dumnezeu stie. Sau poate nici El...
Primul proiect ambitios este Penang Global City Center. Pare desprins dintr-un film science fiction, dar are toate sansele sa fie construit in anii ce vor urma. Sunt aici birouri, hoteluri, mall-uri, scoli, sali de cinema, apartamente, parcari, restaurante, centre de sanatate, zone de agrement si conexiuni rutiere sau feroviare cu orasele din apropiere. Cand spunem conexiuni feroviare ne referim la trenuri mag-lev super rapide si confortabile.
Regatta Jakarta este deja in constructie, urmand a deveni un paradis care iata, ne demonstreaza ca nu numai in Dubai apar proiecte spectaculoase. Aici, pe o insula artificiala aflata nu departe de coasta, vor aparea zece cladiri de apartamente, fiecare denumita dupa orase celebre care sunt si porturi (Dubai, Miami, Monte Corle) si orientata fix spre aceste orase. O cladire absolut extraordinara, supranumita "farul", va servi drept hotel. Practic, Regatta va fi un oras de vis, un paradis nautic, capabil sa se intretina singur cu absolut toata infrastructura si cladirile publice (sau corespondentele lor in privat) necesare unui trai linistit.
Sky-Terra este numai pe hartie sau pe cateva computere momentan, dar aceasta solutie pare viabila pentru orasele care pur si simplu nu dispun de spatiul necesar construirii unor parcuri spatioase. Tokyo este un astfel de exemplu. Cum ar fi sa inaltam niste piloni, deasupra cladirilor inalte, iar pe ei sa punem platforme care sa sustina parcuri si alte zone de distractie? Fara aglomeratia de jos, fara privelisti obstruate. In plus, senzatia va fi una deosebita cand vei juca tenis de mana sau de picior acolo sus, deasupra tuturor...
Freedom Ship a aparut cu multi ani in urma. Am descoperit-o parca in revistele Terra Magazin care circulau prin scoli si pe care abia asteptam sa le citim cand ajugeam acasa. Aceasta ambarcatiune de 1.5 kilometri lungime se dorea a fi o natiune independenta, cu toate institutiile si necesitatile plasate in acelasi loc. Nava ar putea sa circule prin apele internationale, facand inconjurul planetei la fiecare trei ani. Relatiile cu uscatul se fac prin nave mai mici sau avioane, asta pentru ca puntea se aseamana mult cu cea a unui portavion. Freedom Ship a fost un proiect ambitios, gata de a fi construit, numai ca toate costurile se ridicau la mai multe miliarde de dolari si nimeni nu a fost convins suficient sa inveasca in super orasul plutitor. Stiau ei ca si Titanicul a fost considerat imposibil de scufundat la vremea lui. Cine stie, poate Freedom Ship chiar va pluti candva prin apele internationale... Proiectul Venus a fost intens mediatizat in ultimul timp, iar chintesenta ideii nu poate decat sa ne bucure. Dincolo de societatile capitaliste si strategiile machiavelice ale actualelor corporatii, antreprenorii din spatele Venus Project viseaza la un oras in care banul nu mai are absolut nicio importanta. In care tehnologiile noi nu costa nimic, iar viata este intr-o armonie deplina. Daca reconsideram introducerea acestui articol, vom vedea ca proiectul despre care vorbim acum tine cont de faptul ca uscatul nu va mai putea suporta populatia, ea trebuind sa se mute pe apa sau in apa. Exact asta si-a imaginat Jacque Fresco, un vizionar ce pare un Jules Verne al timpurilor noastre.

Desi pare incredibil, proiectul Green Towers va fi construit in Coreea de Sud in 16 ani. Fata de vecinii de la nord, sudcoreenii sunt extrem de avansati tehnologic si se pare chiar ca doresc sa se apropie de natura cum nimeni nu a mai facut-o pana acum. Fiecare cladire va fi acoperita cu plante, va avea o geometrie gen fagure de miere si va fi inconjurata la baza de lacuri. In aceste cladiri, oamenii conectati la internet vor face jocuri video, gadget-uri si componente PC, fiind mereu pregatiti pentru un atac cu insecticide care ar distruge aceste turnuri-planta si pe locuitorii lor. Atacurile pot veni din nord, fireste.

readmore »»

5.27.2010

Zâmbete şi amintiri cu Jean Constantin

.
1 comentarii

Prieteni de-o viaţă şi colegi de scenă ai lui Jean Constantin, Stela Popescu, Alexandru Arşinel, Nae Lăzărescu şi Vasile Muraru, au venit la catafalcul actorului pentru a-şi lua rămas bun de la acesta. Regizorul Sergiu Nicolaescu i-a scris prietenului "Limbă" o scrisoare tristă, plină de nostalgie.

Fără să mai aştepte ca trupul neînsufleţit să fie depus în foaierul Teatrului Fantasio, cei patru au mers la Casa Mortuară a Cimitirului Central din Constanţa şi la căpătâiul maestrului, au depănat amintiri.
Stela Popescu a spus că în urmă cu două săptămâni a petrecut o seară împreună cu Jean Constantin şi cu mai mulţi prieteni comuni, la Constanţa, iar actorul se simţea bine şi era, ca întotdeauna, vesel şi pus pe glume. Potrivit Mediafax, ea a mai spus că, în ultimele zile, s-a aflat la 2 Mai şi că, astăzi, ar fi urmat să se oprească la Constanţa ca să îl viziteze pe Jean.
Nemuritorul Jean Constantin- scrisoarea comisarului Moldovan
„Sunt trist şi abătut. Încă un mare actor a părăsit platoul de filmare şi scena teatrului românesc. S-a dus…”, spune regizorul Sergiu Nicolaescu într-o scrisoare.
Aceasta continuă:
„Prieten şi colaborator, neîntrecut actor comic care a înveselit prin talentul său generaţii întregi de spectatori, a jucat ultimul rol în viaţă, trecând, aşa cum îi era firea, modest şi discret, în eternitate."
„Limbă”,
de ce ai plecat aşa fără nimeni la căpătâi, fără ca nimeni să-ţi spună în final o vorbă bună, singur în casă?
Acum eşti alături de dragii Amza, Ilarion Ciobanu, Colea Răutu, Ovidiu Iuliu Moldovan, George Constantin, Gheorghe Dinică…Să nu-ţi fie dor de noi, bucuraţi-vă că sunteţi împreună şi că, în curând, vom fi şi noi acolo, unde ne vom gândi veşnic la succesele noastre.
Prin câte am trecut împreună de la începutul carierei noastre, până mai ieri când am terminat „Supravieţuitorul”! Poate că mai voiam să fac ceva din seria filmelor poliţiste în care mereu ai fost alături de mine, credeam la un moment dat că suntem nemuritori… Păcat nea Jeane, dar nu fi trist!
Prin realizările tale artistice, vreme de generaţii, prin firea ta, în realitate timidă, sinceră şi veşnic zâmbitoare, vei rămâne în inima tuturor care te-au văzut, NEMURITOR".



La "Fantasio", unde s-a "născut" actorul Jean Constantin
Trupul ne însufleţit al actorului a fost depus, începând cu ora 13.00, în foaierul Teatrului "Fantasio" din Constanţa, pe a cărui scenă a debutat, în anul 1957, şi unde, până mâine la prânz, când va avea loc înmormântarea, toţi cei care l-au iubit îi pot aduce un ultim omagiu.
Aseară, zeci de persoane au trecut pe la căpătâiul actorului pentru a-şi lua rămas bun. În semn de respect şi omagiu pentru actor, reprezentanţii Teatrului de Stat Constanţa "Fantasio" au luat decizia de a suspenda spectacolul "Omul, Bestia şi Virtutea", care fusese programat pentru vineri seară, de la ora 19.00.
Artistul în vârstă de 81 de ani a murit, în locuinţa sa din Constanţa. Potrivit medicilor, decesul a survenit din cauze naturale, pe fondul vechilor probleme cardiace

readmore »»

5.26.2010

Castiga cu Editura Litera!

.
0 comentarii

Editura Litera pune la dispozitia celor interesati un program de afiliere, prin care bloggerii pot castiga 15% din valoarea fiecarui produs comandat prin intermediul site-ului lor. Astfel, detinatorii de bloguri, cei care au multi prieteni pe Yahoo Messenger sau pe Facebook, ori cei care discuta pe forumuri, au posibilitatea de a-si face un cont de Afiliat, putand promova apoi cartile Editurii Litera si castiga comision de 15% din valoarea comenzilor.

Contul de afiliat se creaza aici, iar apoi puteti verifica oricand in cont cate vanzari s-au facut prin intermediul vostru, precum si comisionul castigat pana in acel moment.
O alta metoda prin care puteti castiga ceva bani de pe urma blogului vostru, promovand niste carti de calitate.
Mai multe detalii despre cum puteti deveni afiliati, aflati de aici.

readmore »»

Orase pe care n-o sa le vizitezi niciodata

.
1 comentarii

Creatorii lor au fost toti convinsi ca proiectele le vor depasi in grandoare marile capodopere urbanistice ale umanitatii, de la Constantinopole si Roma Antica la Londra, Paris, New York si Tokio. In aceste 10 orase uimitoare nu veti putea insa calatori niciodata, pentru simplul motiv ca nu au fost niciodata construite.

10. Dongtan
Din 1995 incoace se tot vorbeste despre ambitiosul proiect al primului mega-eco-oras chinezesc, de doua ori cat Manhattanul, construit din temelii pe o insula langa Shanghai. Ce s-a intamplat cu orasul care ar fi trebuit sa fie gata in 2010? Unii dau vina pe scandalurile de coruptie din politica, altii pe criza economica. Sigur este ca orice referire la Dongtan a disparut chiar si de pe site-ul oficial al Shanghai World Expo.Dongtan ar fi trebuit sa fie primul oras in masura sa le asigure celor 500.000 de locuitori aproape in totalitate sursele de hrana si de energie, cu emisii de carbon minime; visul chinezilor de a trai intr-un oras unde electricitatea sa fie produsa de turbine de vant, panouri solare si biocombustibili, unde masinile conventionale, cele alimentate cu carburanti fosili, sa aiba pur si simplu interdictie, iar ei sa poata recicla aproape tot ce "misca", pare a se fi spulberat. Ce-i drept, au fost finalizate un pod si un tunel, menite sa lege insula Chongming de Shanghai, si ridicate o duzina de instalatii eoliene si o fabrica ecologica.
9. Triton City
Este indraznetul proiect conceput in anii '60 de Buckminster Fuller, om de stiinta, ecologist, filosof si vizionar. Formata din unitati tetrahedrice intercorelabile, cu o capacitate de 5.000 de locuitori fiecare, utopia plutitoare Triton City ar fi trebuit sa fie initial instalata in golful Tokyo. Investitorul japonez a murit insa in 1966, dar in mod surprinzator, Departamentul pentru Dezvoltare Urbana al Statelor Unite l-a angajat pe Fuller sa continue proiectul.
In prima faza, conceptul prevedea constructia unei piramide ciclopice denumite Tetra City, in masura sa adaposteasca in interior, in apartamente cu vedere la mare, 300.000 de familii. "Potrivit calculelor, un oras tetraedric cu circa un milion de locuitori in apartamente de 200 mp este din punct de vedere tehnologic si economic realizabil", scria Fuller la vremea respectiva. Triton City trebuia sa fie doar modului de baza al unei structuri usor de marit, care sa poata gazdui milioane de oameni fara sa-si schimbe forma, prin elemente adaugate pe cele patru suprafete in mod simetric. Proiectul n-a fost niciodata pus in practica, exista doar altele inspirate de acesta, precum insula artificila Kansai, dar paleste in comparatie cu conceptul initial al lui Fuller
8. Broadacre
A fost proiectat de unul dintre cei mai faimosi si mai respectati arhitecti din istorie, Frank Lloyd Wright, in 1932. N-a putut insa intra in categoria special creata pentru el, aceea de "New Town", intrucat prea avea multe din caracteristicile unui oras obisnuit de la vremea respectiva, incorporand de asemenea si principiile unei natiuni agricole, promovate de presedintele american Thomas Jefferson. In esenta, acesta ar fi dorit ca oamenii sa abandoneze aglomeratele orase industriale, dar sa evite totusi comunitatea rurala.Arhitectul dispretuia centralizarea asa incat era esential ca orasul sa fie foarte intins si "aerisit": in Broadacre, locuintele, fabricile, cladirile de birouri si cele municipale ar fi trebuit sa fie separate intre ele de parcuri imense, cu peluze si copaci. In plus, Wright prevazuse si un transport in comun extrem de redus, o caracteristica contestata vehement de oponentii proiectului.Viziunea lui n-a fost pusa in practica niciodata.
7. Disney
Nu este vorba despre niste centre urbane in adevaratul sens al cuvantului, dar cine a vizitat un "resort" de tip Disneyland stie ca toate sunt cam ca niste orasele. Si avand in vedere cate proprietati imobiliare se afla in proprietatea conglomeratului Disney, este uimitor cate proiecte au fost concepute de specialistii celei mai mari companii de entertainment din lume, si apoi aruncate la gunoi.Mythia: un parc inspirat de miturile si legendele greco-romane, amplasat langa Disneyland.
Disneyland East: un parc imens, construit pe amplasamentul Expozitiei Mondiale din 1964, in Queens, NY.
Port Disney: versiunea americana a Tokyo DisneySea era planificata sa fie construita in California.Variante Disneyland - asiatica, venetiana, persana si mediteraneana, construite langa Disney World.
Disney America: un parc tematic patriotic construit in Virginia.
Discovery Bay: parc inspirat de scrierile lui Jules Verne; unele dintre idei au fost incorporate in Disneyland Paris.
Beastly Kingdom: un taram al creaturilor mitologice era planificat langa Animal Kingdom din Florida.
Dark Kingdom (Shadowlands): un parc in vecinatatea Disney Word, dedicat in exclusivitate personajelor negative din filmele Disney; un Maleficent's Castle ar fi trebuit sa fie construit in mijlocul parcului.
Sci-Fi City: planificat sa fie construit alaturi de Tokyo Disneyland, se dorea un parc imens cu atractii stiintifico-fantastice, cel mai mare si mai impresionat "tomorrowland" creat vreodata.
Disney's Snow Crown: o statiune de ski tematica, situata in nordul Californiei, la Mineral King Glacial Valley; proiectul a fost impiedicat de asociatiile de protectie a mediului.
6. Orasele "slumless" si "smokeless"
"Garden City" este espresia utilizata de Sir Ebenezer Howard in 1898, in lucrarea lui intitulata "Tomorrow: A Peaceful Path to Real Reform (reeditata in 1902 cu cel de "Garden cities of Tomorrow"). Howard propune o adevarata reforma politica, economica si sociala a societatii engleze de secol XIX, intr-o perioada cand rapida dezvoltare a industriilor si cresterea populatiei in centrele urbane dusesera la o puternica degradare a acestora.Rezultatul acestei reforme este modelul reprezentat de Garden City, un oras construit de la zero in zona rurala. Principalul obiectiv al lui Howard era acela de salva orasul de la congestionare si provincia de la depopulare, prin intermediul unor nuclee formate din rezidente unifamiliale, inconjurate de verdeata, conectate intre ele si complet autosuficiente. E drept, de-atunci orase-gradina s-au tot construit, dar cele "legate in serie" ale lui Sir Ebenezer, fara mahalale si unde sa nu se fumeze, nu s-au materializat niciodata.
5. California City
Desi este un oras care poate fi vizitat, planul original nu a fost implinit nici pe departe. Visul dezvoltatorului imobiliar Nat Mendelsohn era acela de a construi un oras care sa rivalizeze cu Los Angeles in termeni de grandoare. Ambitios, el a inceput constructia pe o bucata de 320 km patrati de teren in mijlocul Desertului Mojave si cine se uita la fotografia satelitara a orasului poate in mod eronat sa creada ca Mendelsohn si-a vazut cel putin visul cu ochii. La o privire mai atenta, se poate insa observa ca lipseste un "mic amanunt", definitoriu pentru un oras: casele.Mendelsohn a avut aceeasi idee pe care au avut-o multi alti dezvoltatori imobiliari la vremea respectiva: cum ca el va cumpara o bucata imensa de teren si o va imparti in mii de bucati, vanzandu-le apoi familiilor interesate sa detina o proprietate si sa-si construiasca pe cont propriu o casa. Socoteala de-acasa nu s-a potrivit cu cea din targ, astfel ca 50 de ani mai tarziu, strazile tot goale au ramas. Un motiv ar fi acela ca furtunile de nisip sunt foarte frecvente in zona, dar si Mendelsohn a supraestimat foarte mult cererea. In prezent, orasul are o populatie de 14,000 de suflete si nu va deveni niciodata un al doilea L.A.
4. Experimentul Minessota
The Minnesota Experimental City (MXC) este un proiect realizat in anii '60, in urma unui parteneriat privat intre University of Minnesota si Guvernul Federal, deschis evaluarii expertilor in urbanistica. Dupa cum o spune si numele, ar fi trebuit sa fie o combinatie de idei experimentale niciodata puse in aplicare la scara urbana. Si asa a si ramas. Orasul ar fi trebuit sa gazduiasca circa 250,000 de oameni, sa fie focalizat pe spatii deschise, parcuri, ferme si zone salbatice, si prin el sa nu circule nicio masina. Doar a sasea parte din arie ar fi fost pavata, orasul fiind partial acoperit de un dom geodezic (proiectat de Buckminster Fuller). Probabil cea mai drastica si controversata deviere de la ideea de oras a fost insa faptul ca in proiect nu au fost prevazute si scoli; in acest centru urban ar fi trebuit ca locuitorii sa practice asa-numitul "lifelong learning", fiecare sa fie in egala masura profesor si student, iar educatia sa fi facuta exclusiv prin intermediul interatiunilor sociale.
3. Orasul lui Hitler
Welthauptstadt Germania (World Capital Germania) ar fi trebuit sa fie "bijuteria" celui de-al Treilea Reich. Neegalat in delirul sau de grandoare, Adolph Hitler era convins ca Germania va deveni centrul Europei, si de ce nu, chiar al lumii, astfel incat incepuse sa planifice capitala - un Berlin reconstruit -, inca de dinainte de inceperea Celui de-al Doilea Razboi Mondial. Intentia fuhrerului era ca orasul sa depaseasca in splendoare capitale ale lumii precum Londra, Paris si Washington D.C. Planurile acestui grandios oras includeau un stadion cu capacitatea de 400,000 de spectatori, un cancelariat cu o sala a carei lungime sa fie dubla fata de cea de la Versailles, un Arc de Triumf (inspirat de Arc de Triomphe din Paris, dar desigur, mult, mult mai mare), si o piata gigantica inconjurata de cladirile imense ale guvernului. Simbolul noului oras ar fi fost Volkshalle, un fel de Casa a Poporului, cu o cupola proiectata de insusi Hitler impreuna cu arhitectul-sef Albert Speer. Desi razboiul a inceput inaintea lucrarilor de constructie, oprind proiectul, terenul fusese deja achizitionat, iar planurile ingineresti facute. Un aspect hilar al planificarii Welthauptstadt-ului este ca pavajul Berlinului nu ar fi putut suporta in veci monstruoasa structura pe care Hitler si-o dorea ca simbol al orasului.
2. Succesul lui Seward
Pe cat se pare, denumirea inscrisa initial in actul de proprietate de secretarul de stat William Seward cand a cumparat Alaska de la Rusia, cea de "Nebunia lui Seward", a fost una premonitorie, iar schimbarea ulterioara in "Succesul lui Seward" destul de neinspirata. Orasul, planificat sa fie construit pe tarmul opus al golfului de Anchorage, ar fi fost acoperit de o colosala cupola de sticla, care ar fi permis un control al climatului. In el ar fi putut locui circa 400.000 de oameni, care ar fi beneficiat de toate facilitatile, inclusiv o arena a sporturilor, un mall si mai multe scoli. Pana si transportul ar fi fost unul inovator, incluzand trotuare miscatoare si o linie de vehicule cu cablu aerian, gandita sa-i duca pe oameni de colo-colo prin oras, si pana in apropiere de Anchorage; asta pentru ca, desigur, masinile obisnuite nu ar fi avut acces nici aici (conceptul fiind acela de "oras al oamenilor, nu al masinilor"). Faptul ca intregul concept era de fapt inaplicabil a facut ca "succesul" lui Seward sa se dovedeasca pana la urma un veritabil esec.
1. Booze city
Trebuia sa fie un oras-statiune, complet concentrat pe cultura consumului de alcool, unde alcoolul sa fie acceptat, iubit si venerat. In anii'50, a fost visul unui barbat care a luptat cu incapatanare sa-l transforme in realitate. Mel Johnson iubea bautura. La tinerete, el a cutreierat intreaga lume pentru a vedea cele mai mari orase ale bauturii: Dublin, New York, Havana, Rio, Barcelona, New Orleans si Parisul, dar niciunul dintre ele nu i s-a parut perfect. Dupa ce a lasat balta studiile incepute la Harvard pentru a se inrola in armata, la finalul Celui De-al Doilea Razboi Mondial el si-a concentrat toate eforturile in directia fondarii noului BoozeTown. Meticulos, Mel a gandit totul pana in cel mai mic detaliu. Orasul lui ar fi dispus de zeci si zeci de baruri si nightclub-uri, toate cu teme diferite si toate deschise 24 de ore din 24, sapte zile pe saptamana. Apoi, denumirile strazilor ar fi facut desigur aluzie la bauturi alcoolice, de exemplu Gin Lane, Bourbon Boulevard, si 21st Amendment Ave; ar fi existat si aici un trotuar miscator si un sistem de autobuze electrice, menite sa-i duca pe locuitorii beti acasa (sau la urmatorul bar); in buna parte, alcoolul ar fi fost fabricat chiar in oras, unde consumul de alcool ar fi fost permis pretutindeni , ba orasul ar fi avut chiar si propria moneda: "boozeBucks".

Desigur, din oras nu ar fi lipsit o forta de ordine, The Party Police, care in loc sa-i hartuiasca pe betivi, le-ar fi oferit asistenta. Iar in mijlocul orasului ar fi fost construit un zgarie-nori in forma unui pahar de martini, unde Johnson si-ar fi amplasat locuinta si birourile. Desi a gasit chiar mai multe locuri ideale pentru intemeierea noului centru urban, el nu a reusit sa gaseasca suficienti potentiali investitori interesati de proiect. Si-a abandonat visul 1960, putin mai tarziu fiind internat intr-un spital de boli nervoase, cu diagnosticul de schizofrenie paranoida.

readmore »»

5.25.2010

5 stadioane construite de arabii

.
2 comentarii

Arabii din Qatar vor sa construiasca 5 stadioane spectaculoase pentru a gazdui Cupa Mondiala din 2022!

Qatarul si-a anuntat dorinta de a gazdui Cupa Mondiala de fotbal in anul 2022. Mai sunt 12 ani pana atunci si in acest timp arabii vor sa construiasca nu mai putin de cinci stadioane. Si nu unele obisnuite, ci primele capabile sa mentina o temperatura pe teren de sub 28 de grade Celsius, in conditiile in care afara sunt de regula peste 40 de grade. Mai mult, fiecare teren va beneficia de panouri solare pentru a se alimenta direct de la soare, de ecrane LED uriase care vor afisa clipuri video spectaculoase si arhitecturi demne de noul val de constructii care apar in tarile bogate din Orient.
In poza puteti vedea stadionul Al Shamal, inspirat din barcile traditionale "dhows". Va fi situat in nordul tarii si va avea o capacitate totala de 45,120 locuri.
Stadionul Al Khor va fi o scoica asimetrica, inconjurata de restaurante si gradini. Vor sta inauntru 45,330 de iubitori ai fotbalului.
Stadionul Al Wakrah va face parte dintr-un complex imens ce va contine piscine, sali de conferinte, un mall si alte centre sportive. Este important de mentionat faptul ca toate aceste stadioane vor fi conectate la noul metrou ce urmeaza a fi construit in Qatar, special pentru marele eveniment sportiv.
Stadionul Al Gharafa va fi amplasat in apropierea capitalei Doha, peste o cladire deja existenta. La 20 de kilometri de Doha va exista Al Rayyan, un stadion imbracat intr-o membrana pe care se vor afisa informatii, reclame, clipuri si rezumate ale meciurilor de fotbal.
In decembrie, FIFA va alege o tara din cele 11 care s-au inscris in aceasta competitie. Qatarul pleaca drept favorita, asta pentru ca stim cu totii de ce sunt in stare arabii sa faca atunci cand isi doresc un lucru...

readmore »»

5.24.2010

2010 ar putea fi cel mai calduros din ultimii 130 de ani

.
0 comentarii

2010 ar putea fi cel mai cald an din ultimii 130 de ani, avertizeaza cercetatorii din domeniu. Ei sustin ca in perioada ianuarie-aprilie au fost atinse niveluri-record de temperatura pentru acest interval al anului. Oamenii de stiinta de la Met Office si NASA urmeaza sa publice, in curand, date care arata ca tendinta de crestere a temperaturii va continua pe intreg parcursul anului, scrie Times Online.
"Temperatura globala din ultimele 12 luni a fost cea mai ridicata din ultimii 130 de ani", spune James Hansen, directorul Institutului Goddard pentru Studii Spatiale din cadrul NASA."
In Europa a fost o iarna rece, dar, la nivel global, perioada ianuarie-martie a fost printre primele cele mai calduroase sapte inceputuri de an din istorie. 2010 are peste 50% sanse sa fie cel mai calduros an din istorie" (din ultimii 130 de ani, de cand temperaturile sunt masurate - n. red), a declarat si Vicky Pope, seful departamentului Schimbari climatice din cadrul Met Office.Cercetatorii sugereaza ca incalzirea din acest an ar fi puternic legata de schimbarea temporara a curentilor din Pacific - fenomen cunoscut ca El Nino - care a condus la eliberarea unei cantitati mari de caldura din ocean in atmosfera.

readmore »»

Din somaj direct pe culmile gloriei

.
0 comentarii

Descopera 6 vedete care au trecut din somaj direct pe culmile gloriei!
John Steinbeck este unul dintre cei mai apreciati scriitori americani care a trait si scris la inceputul si mijlocul secolului XX. Cand SUA era lovita de marea criza economica, Steinbeck alaturi de alti scriitori buni, se straduia sa supravietuiasca. Noroc cu un program conceput de Roosevelt in 1935, prin intermediul caruia 6000 de intelectuali de prestigiu au beneficiat de ajutoare materiale pentru a-si dezvolta creatiile literare. Steinbeck a scris 27 de carti uluitoare, care l-au propulsat rapid printre cei mai iubiti scriitori din toate timpurile. In 1962 a primit si Premiul Nobel.
"Daca iti vei inchide telefonul pentru doua trei ore, vei ignora utilajele care sparg sosele sau muzica trance venita de la adolescentul de deasupra, probabil vei reusi sa citesti "Perla" lui John Steinbeck. Laureatul Nobel l-a creat acolo pe Kino, un pescar sarac lipit pamantului, al carui vis este sa gaseasca o perla imensa, pe care sa o vanda si cu banii sa-l dea pe Coyotito la scoala, sa faca nunta cu sotia lui in costume noi, sa se mute din baraca de paie in orasul de piatra. Kino viseaza mereu perla. Ea valoreaza incredibil de mult in mintea lui chiar daca, trebuie sa admitem, o perla nu este decat lupta scoicii cu un corp strain care i-a invadat organismul. Muschiul se zbate si slefuieste incet incet, o substanta proprie care imbraca acel firicel de nisip sau un mic crab. Perla este scopul suprem pentru Kino. Si o gaseste. Paradoxal, viata nu i se schimba in bine, ci in foarte rau. Toti vor sa-l omoare, sa-l insele, sa profite de pe urma lui, stiind ca perla aia uriasa inseamna multi multi bani. Steinbeck ne arata, in stilul sau magistral, ca imbogatirile peste noapte nu schimba vietile in bine. Kino il pierde pe Coyotito iar apoi, intr-un final, arunca perla in apa marii, scapand de un vis ce devenise blestem." - Desprins din articolul "Ai vrut sa te imbogatesti peste noapte"


Cine era Quentin Tarantino prin anii '80? Un actoras de mana a doua care implora producatorii sa-l includa, macar intr-un rol marunt, prin filme obscure. Se intampla sa prinda o prezenta de cateva minute destul de rar, asa ca Tarantino "soma" prin Hollywood, cu mii de idei si replici in cap. In 1988, pe cand avea numai 25 de ani, a aparut in sitcom-ul Golden Girls, imitandu-l pe Elvis. A incasat 3000 de dolari pentru munca sa si apoi a lucrat din greu la scenariile pentru True Romance si Reservoir Dogs. Insistand, Quentin a fost sponsorizat si a reusit sa-si regizeze primele productii care au starnit simpatie dar si critici aspre in lumea filmelor. A venit Pulp Fiction si toti au ramas fara cuvinte... Despre Inglorious Basterds nu mai trebuie sa spunem nimic, invitandu-va sa cititi review si sa vedeti neaparat filmul, in caz ca nu ati facut-o deja.
"Inglorious Basterds este un film care trebuie vazut pentru ca este facut fara compromis, fara a tine cont de adevarurile istorice, fara a tine cont de cei pe care ii jigneste si fara a fi limitat in vreun fel. Nu se aliniaza istoriei si nici nu incearca, dar in mod sigur reuseste sa fie unul dintre cele mai interesante filme la care am fost in ultimul timp." - Recenzie film Inglorious Basterds
Era anul 2008 cand Susan Boyle s-a prezentat la show-ul Britain’s Got Talent, produs de Simon Cowell. Surpriza de la preselectie s-a tradus in zece milioane de vizualizari pe YouTube. Chiar daca Susan nu a castigat acea editie, ea a lansat un an mai tarziu albumul I Dreamed a Dream, care s-a vandut in peste trei milioane de exemplare. Pana la acea preselectie, Susan nu avea serviciu, stand acasa pentru a-si ingriji mama bolnava si facand voluntariat pentru biserica locala...

Cand nebunia Harry Potter a inceput cu primul volum intitulat “Harry Potter & the Philosopher’s Stone”, JK Rowling a cucerit efectiv lumea, devenind cea mai vanduta scriitoare din toate timpurile. A incasat peste un miliard de lire sterline inca de la prima carte, iar lucrurile nu aveau sa ramana asa. Harry a tot aparut in noi povesti, in filme, in jocuri, in carti de colorat. Cand lucra la prima carte pentru copii si adolescenti, JK Rowling nici macar nu avea serviciu. Viata ei a fost un pic ciudata, multi sustinand ca are serioase probleme phisice. Dincolo de toate, nu i se poate reprosa talentul scriitoricesc innascut.
"Harry Potter este celebra serie de romane SF care au propulsat-o pe autoarea britanica J.K. Rowling in topul celor mai bogate femei din lume si apoi pe Daniel Radcliffe printre cei mai bogati tineri actori de la Hollywood, dupa lansarea filmelor inspirate de acest bestseller. Volumele seriei au inregistrat in total vanzari de peste 400 de milioane de copii pretutindeni. Prima carte, "Harry Potter and the Philosopher's Stone", a fost lansata in anul 1997. Au existat zvonuri conform carora volumul "Harry Potter and the Deathly Hallows" s-a vandut in 72 de milioane de exemplare in primele 48 de ore de la lansare, insa nu au existat dovezi concrete in acest sens. Se estimeaza ca numarul real al copiilor vandute ar fi de aproximativ 44 de milioane." - 10 dintre cel mai bine cotate bestseller-uri
Legenda audio-vizualului din intreaga lume are un singur nume - Larry King. Nascut pe 19 noiembrie 1933, Larry King si-a inceput cariera in radio la 24 de ani la un post local din Miami. Moartea tatalui sau, cand Larry avea 9 ani i-a influentat viata.
Dupa terminarea liceului a inceput sa munceasca - s-a angajat la o statie mica de radio in Miami, insa nu ca moderator, ci ca om de curatenie. Sansa de a lucra intr-adevar ca om de radio i s-a oferit la acelasi post odata cu plecarea unui animator.
Pe 1 mai 1955, Larry King isi incepe prima emisiune la radio. Pentru ca numele sau adevarat, Lawrence Harvey Zeiger era mult prea greu de retinut, managerul radioului i-a recomandat sa adopte numele Larry King.
Primul interviul a fost cu un chelner, a urmat apoi interviul cu cantaretul Bobby Darin. De la primele interviuri pana la cele peste 40.000 de interviuri facute in toata cariera sa a fost doar un pas.
In 1971 Larry King a avut probleme cu legea, fiind arestat pentru furt calificat. Acesta a fost acuzat ca i-a cerut omului de afaceri Louis Elwood Wolfson, 48.000 de dolari pentru a interveni pe langa autoritati sa-i revizuiasca pedeapsa. Larry King nu a innapoiat banii si astfel a fost acuzat de furt calificat. Pedeapsa lui Larry King s-a prescris insa in timpul cercetarilor.
Cariera lui Larry King a avut de suferit de pe urma acestui incident. El a fost concediat de la radio si timp de 3 ani a avut diferite job-uri ca PR-ist sau redactor la o publicatie. Dupa 3 ani de pauza in audio-vizual, Larry King revine in televiziune pe postul de comentator sportiv si in radio cu mai multe emisiuni zilnice.
Din 1985, maestrul comunicarii modereaza emisiunea Larry King Live de la postul CNN si va continua pana cel putin in anul 2011. Larry si-a transformat stilul vestimentar intr-un adevarat brand, rare fiind momentele cand renunta la ochelarii masivi, manecile suflecate, cravata si bretelele sale.
Larry King este o adevarata enciclopedie. Interviurile acestuia au devenit studii in facultati. Stilul lui de abordare inteligent, incomod, dar si amuzant a adunat in studiorile CNN cele mai importante nume din ultimii 23 de ani: John F. Kennedy, Jimmy Carter, Gerald Ford, Mihail Gorbaciov, Bill si Hillary Clinton, Marlon Brando, George Bush, Johnny Cash, Bob Dylan, Al Gore, Audrey Hepburn, Martin Luther King Jr., Monica Lewinsky, Madonna, Paul McCartney, Al Pacino, Nancy si Ronald Reagan, Eleanor Roosevelt, Frank Sinatra, Barbra Streisand, Tony Blair, Jerry Seinfeld, Vladimir Putin, Elizabeth Taylor, etc.
Cei peste 50 de ani de cariera nu au putut trece nepremiati pentru Larry King. Doua Peabody Award pentru cea mai buna emisiune radio si cea mai buna emisiune de televiziune, 10 premii 10 CableACE awards pentru cel mai bun moderator, premiul pentru cel mai bun talk show si inclus in Radio Hall of Fame in 1989 si in Broadcasters’ Hall of fame in 1996. In anul 2002 Larry King a fost declarat cel mai bun om de radio si de televiziune din toate timpurile, fiind singurul jurnalist aflat in ambele topuri.
Si daca Larry King a excelat in viata profesionala, moderand zeci de emisiuni, evenimente si interviuri, dar si redactand carti de specialitate, Larry a fost foarte activ si in viata sentimentala. Celebrul moderator a fost casatorit de 7 ori cu 6 femei.
Larry David, pe care il stiti probabil din comedia "Whatever works", este printre altele si co-autorul Seinfield, alaturi de celebrul Jerry Seinfield. Larry a fost mult timp somer, preferand sa lucreze cateva luni si sa fie dat afara pentru a primi subventie. In felul acesta, s-a concentrat pe stand-up comedy si l-a cunoscut pe Jerry intr-un turneu. Cand NBC i-a propus lui Seinfield sa produca impreuna un serial, Jerry nu a ezitat sa-l contacteze si pe noul sau prieten. A iesit unul dintre cele mai bune seriale de comedie din toate timpurie. Si da, David l-a cam modelat pe Constanza :)

readmore »»

Inventatori ucisi de propriile inventii

.
2 comentarii

Introducerea de fata ar putea fi cuprinsa in doar cateva cuvinte, rostite de catre Otto Lilienthal pe patul de moarte: “Mici sacrificii trebuie facute”. Cei 10 savanti, inventatori sau temerari din lista care urmeaza, fac parte din categoria oamenilor a caror curiozitate si pofta de cunoastere a primat chiar si inaintea propriei sigurante. Ignorand pericolele, acestia au rascolit prin colturile tainice ale stiintei, manati de o curiozitate nestapanita. Rezultatul? Noi, cei din secolul XXI ne bucuram de inventiile lor, insa acesti aventurieri din vremurile trecute au platit Stiintei tributuri fara de pret: sanatatea sau propria viata.10. Galileo Galilei (1564 – 1642)
Galileo si-a dedicat o mare parte a vietii studierii astrelor si dezvoltarii instrumentelor menite sa faciliteze observatiile astronomice. Dincolo de descoperirile sale, revolutionare la acea vreme, acesta a platit si un tribut personal: pierderea vederii. Galileo era fascinat in mod special de Soare, prin urmare, isi petrecea o mare parte din timp facand observatii asupra astrului. In ultimii ani de viata, savantul era aproape orb ca urmare a deteriorii grave a retinelor, cauzata de observatiile sale indelungate.9. Sir Humphrey Davy (1778 – 1829)
Sir Humphrey Davy, ingeniosul chimist si inventator britanic si-a inceput cu stangul cariera stiintifica. In perioada in care era doar un ucenic, a fost concediat din cauza ca provoca prea multe explozii. Dupa ce s-a specializat in chimie, si-a format straniul obicei de a inhala diversele gaze cu care avea de-a face. Din fericire, acest lucru a dus la descoperirea proprietatilor anestezice ale oxidului de azot. Insa, din nefericire pentru el, acelasi obicei a fost pe punctul de a-l ucide in repetate randuri. Frecventele otraviri ale organismului l-au lasat invalid pentru ultimele doua decade ale vietii sale. Chiar si in acest timp, a reusit “performanta” de a-si pierde complet vederea in timpul unei expozii din laborator. 8. William Bullock (1813 – 1867)
Bullock a fost un inginer american, a carui inventie din 1863 a revolutionat industria tiparitului: o presa mai eficienta si mai rapida. Creatia sa a fost in final si cea care i-a adus moartea. In timp ce lucra la reparatiile unei prese, acesta si-a prins piciorul in rotile masinariei. Desi a reusit sa evadeze din stramtoare, in cateva zile o cangrena i-a cuprins piciorul, iar Bullock a murit in timpul operatiei de amputare a piciorului. 7. J. G. Parry-Thomas (1884 – 1927)
John Godfrey Parry-Thomas, pilot de curse si un inginer pasionat de motoare, avea un vis: sa doboare recordul de viteza stabilit de un alt concurent, Malcom Campbel. Pentru a face asta trebuia sa creeze o masina mai rapida. Viitoarea lui inventie a fost un vehicul prototip numit Babs, caruia ii operase mai multe modificari, printre care si lanturi expuse care legau rotile de motor. In data de 24 aprilie 1926, Parry-Thomas a doborat recordul mondial existent la acea vreme, atingand viteza de 270 de kilometri pe ora. Dupa numai un an, Malcom Campbell a stabilit un nou record mondial. Acest lucru nu a facut decat sa-l ambitioneze pe Parry-Thomas, care a facut noi imbunatatiri. De data aceasta insa, ambitia sa avea sa-i fie fatala. In timpul cursei, unul dintre lanturi s-a desprins si a ricosat in gatul pilotului, decapitandu-l partial. Parry-Thomas a murit pe loc. 6. Jean-Francois De Rozier (1754 – 1785)
Jean-Francois, profesor de fizica si de chimie, a fost martor in 1783 la primul zbor al unui balon, eveniment care a nascut in el pasiunea pentru zbor. Dupa ce a asistat la ridicarea unui balon avand succesiv la bord, o oaie, o gaina si o rata, acesta a prins curaj si a realizat primul zbor controlat de un om. Fara a se opri acolo, De Rozier a planificat trecerea Canalului Manecii, din Franta catre Anglia. Acesta avea sa fie ultimul lui zbor. Dupa ce s-a ridicat la o inaltime de 450 de metri, balonul s-a dezumflat, cauzand caderea lui si inevitabil, moartea pasagerului. Logodnica lui De Rozier s-a sinucis 9 zile mai tarziu. 5. Alexander Bogdanov (1873 – 1928)
Fizician, filozof, economist, scriitor SF si revolutionar, Alexander Bogdanov (foto, stanga) si-a inceput experimentele de transfuzie sangvina in 1924, aflat probabil, dupa cum se banuia, in cautarea izvorului tineretii eterne. Dupa 11 transfuzii pe care le-a efectuat asupra sa, acesta a declarat ca a stopat procesul alopeciei si si-a imbunatatit vederea. Din pacate pentru excentricul savant rus, tehnicile de transfuzie erau abia la inceput, iar testele preliminare nu constituiau o practica in sine. In 1928, Bogdanov si-a facut o transfuzie cu sange infectat cu malarie si tuberculoza. Dupa cum era de asteptat, a murit la scurt timp dupa temerara incercare. 4. Elizabeth Ascheim (1859 – 1905)
Dupa moartea mamei sale, Elizabeth Ascheim (foto, dreapta sus) s-a casatorit cu doctorul Wolf, medicul familiei. Manat de o curiozitate nestapanita, Woolf s-a aratat interesat de descoperirile lui Wilhelm Conrad Rontgen in privinta razelor X. Noile orizonturi stiintifice au atras si atentia sotiei sale, Elizabeth, care si-a parasit postul de bibliotecara pentru a se ocupa de experimentele in fizica. In cele din urma, cei doi au cumparat o masinarie care producea raze X, pe care au instalat-o in biroul doctorului. In decursul catorva ani, sotii Woolf au facut mai multe experimente in care au jucat si rolul cobailor. Din nefericire, in acele vremuri, informatiile despre razele X erau inca prea putine. Nerealizand consecintele lipsei de protectie, Elizabeth a murit in scurta vreme ca urmare a unei forme de cancer foarte violente.

3. Louis Slotin (1910 – 1946)
De nationalitate canadiana, Slotin era unul dintre cercetatorii implicati in proiectul Manhattan (proiectul SUA de dezvoltare a bombei atomice). In timpul experimentelor de laborator, acesta a scapat accidental o sfera de beriliu pe o alta sfera care continea plutoniu. Inevitabil, o reactie chimica a avut loc, iar martorii au declarat ca au vazut o stralucire albastra careia i-a urmat un val de caldura. Ghinionistul savant a fost dus de urgenta la spital, insa a murit 9 zile mai tarziu. Cantitatea de radiatii la care fusese expus era echivalentul situatiei de a se afla la 1500 de metri de locul declansarii unei bombe atomice. Ca urmare a acestui accident, in laboratorul din Los Alamos nu au mai avut loc manevrari manuale ale substantelor. Slotin a fost declarat post-mortem erou de catre guvernul Statelor Unite, pentru ca a reactionat indeajuns de repede pentru a preveni moartea colegilor sai care se aflau in apropiere. 2. Otto Lilienthal (1848 – 1896)
Ramas in istorie sub denumirea de Regele Planorului, Lilienthal a fost prima persoana care a inregistrat succes in mai multe zboruri succesive cu planorul. Ziarele si revistele internationale au publicat fotografii cu Lilienthal zburand care au oferit un nou imbold ideii publice si stiintifice conform careia masinile de zbor vor deveni in sfarsit realitate, dupa o perioada lunga marcata de indoieli, in care posibilitatea omului de a zbura reprezenta doar o utopie. Visul a fost intrerupt, cel putin pentru o perioada, dupa ce pionierul aviatiei, s-a prabusit de la o inaltime de 17 metri, rupandu-si coloana vertebrala. A murit in ziua urmatoare, insa ultimele sale cuvinte nu au tradat crezul sau de o viata: “Mici sacrificii trebuie facute”. 1. Marie Curie (1867 – 1934)
Marie Curie este una dintre femeile care au participat la scrierea istoriei stiintei. De-a lungul activitatilor sale, ea a doborat nenumarate recorduri: prima femeie care a primit premiul Nobel, primul om de stiinta care a primit Nobelul de doua ori, in doua domenii diferite (fizica si chimie), prima femeie care a predat la Universitatea Sorbona din Paris, prima femeie laureata a Medaliei Davy pentru studiul asupra radiului. Marie Curie si-a dedicat intreaga viata studiului si stiintei. In afara de una dintre fiice, Eve, scriitoare, toti descendentii ei au urmat cariere stiintifice. Nascuta in Varsovia, Maria Sklodowska, pleaca la Paris pentru a urma cursurile de fizica si de matematica la Facultatea de Stiinte. Se casatoreste cu Pierre Curie, cu care are doua fiice: Irene si Eva. Obtine in 1903, impreuna cu Pierre Curie si Henri Becquerel, premiul Nobel in Fizica pentru cercetarile asupra radioactivitatii. In 1911 primeste cel de-al doilea premiu Nobel, de data acesta in chimie, pentru studiile asupra poloniului si radiului. Dupa moartea sotului sau intr-un accident de trasura, aceasta ii preia postul de profesor la universitatea Sorbona. In anii razboiului, nu ezita sa isi ia fiica mai mare, Irene, care avea deja 18 ani si sa plece impreuna pe front, ridicand mici lacase de prim ajutor, denumite “Petites Curies”. Acestea se aflau cat mai aproape de linia frontului, pentru ca soldatii raniti sa nu se deplaseze foarte mult. Anii de studiu asupra elementelor radioactive au expus-o inevitabil la o cantitate mare de radiatii, care se manifesta sub forma unei leucemii. In ciuda bolii sale, ea isi mentine in continuare postul de conducere in cadrul sectiei de chimie si fizica apartinand Institutului Radiului. In 1934, din cauza stadiului avansat se interneaza la sanatoriul din Haute-Savoie, unde moare la data de 4 iulie.

readmore »»
 
Adauga blog - adauga articole Bloguri, Bloggeri si CititoriZiarul
Protected by Copyscape Plagiarism Scanner